Pofta de viata in Romania pitoreasca!

mancator_de_cacat2

Poate v-am mai povestit si cu o alta ocazie despre un muncitor de la noi care a incercat acum vreo doi ani sa se sinucida mancand cacat de caine; ei bine, voi reveni asupra acestui subiect pentru ca vad ca se intampla din nou. Cat de bolnav mintal sa fii ca sa mananci cacat de caine? Caine vagabond, sa ne intelegem bine! Da, cum poate va aduceti aminte, cu ceva timp in urma, acum vreo doi ani, cum spuneam, am venit ca de obicei la birou si din obisnuinta dau sa ma feresc de armata de cacati de caine care orneaza intrarea in societatea comerciala. Ma uit pe jos ca boul, gata sa fac slalom, cand nici urma de cacati! Asta e tare de tot, pe bune, in secolul nostru sa ajungi la birou fara sa calci in cacat de caine e ceva deosebit! Totusi am inceput sa investighez: cainii erau la locul lor, nu aveau anusurile lipite, nimeni nu stransese cacatii, nici nu era curtea spalata, m-am gandit ca Doamne fereste, i-a furat cineva! Asa ca m-am dus si am cerut sa ma uit pe casetele camerei de inregistrare din fata. Da, normal, ii furase cineva, dar spre stupoarea mea si a sefului de la paza, cam cu o jumatate de ora inainte de venirea mea, pe inregistrare se vedea un om care in patru labe culegea cu mana “carnati” si ii baga in gura. Am anuntat directorul, acesta a anuntat la randul sau mai sus actionariatul societatii, am dat un raport in fata AGA si pana la urma cazul a fost inaintat Politiei catre cercetare. Acuma stau si ma gandesc retrospectiv, nici oamenii astia din conducere nu sunt in totalitate sanatosi la cap. Adica sa faci atata caz ca ti-a furat un nebun mintal cacatii de caine vagabond din fata portii? Sa ne gandim coerent: nu erau cacati de caini de rasa, deci nu aveau alimentatia controlata, nu se investisera fonduri in obtinerea acelori cacati de caine vagabond, nici macar nu erau doriti in fata curtii, dar stiti cum e, cate o oligofrena mintala le aduce de mancare resturi si asa incet-incet se formeaza cete masive; una peste alta fapta acelui amarat de muncitor nu constituia vreun prejudiciu adus societatii. Deci, daca e sa rationam mai departe acel muncitor a fost discriminat si dupa parerea mea ar fi fost indreptatit sa primeasca despagubiri. Rezultatul investigatiilor Politiei a fost surprinzator prin prisma eficientei si a rezultatelor obtinute, cred ca s-au mirat si ei de natura ciudata a acestui caz si au acordat mai multa atentie muncii si mai putina atentie spagii, pentru ca societatea nu a acordat vreo bonificatie, pur si simplu conducerea s-a spalat pe maini, ce sa mai. Ce se intamplase: omul in cauza avea o asigurare de viata, de care spera sa beneficize sotia si copiii, din cate am inteles fiind o asigurare substantiala, practic peste posibilitatile lui. Dar ca sa beneficieze urmasii de asigurare nu trebuia sa fie sinucidere, asa ca omul isi facuse corect socotelile: cu otrava nu mergea, s-ar fi vazut la autopsie, cu masina nu mergea, ca era prea evident, cu funia nici atat, la servici accident de munca nu avea cum, asa ca se gandise ca cel mai bine face ciroza sau mai stiu eu ce boala exotica si moare de cauze “naturale”. Nu a murit, in schimb s-a ales cu o amenda substantiala si cu un proces care nu s-a terminat nici azi si in plus am aflat cu totii cu surprindere ca excrementele de caine sunt un nutrient hranitor pentru rasa umana, care nici nu iti provoaca moartea, nici vreo boala ciudata, ci numai o respiratie usor respingatoare. A trecut multa vreme, nu mai vorbea nimeni de acest caz cand astazi de dimineata am observat din nou lipsa cacatilor de caine in fata curtii. Stau si analizez situatiile posibile: sau au ajuns oamenii foarte infometati si nu si-au mai luat pachet, sau nu a inteles omul ala ca nu se poate sinucide asa, sau poate femeia asta noua chiar isi face treaba. In orice caz, in Romania de azi, oricat de grea va fi situatia economica, intotdeauna va fi ceva de mancat!

Leave a Reply

